FELJTON.rs
16.10.2021.
U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na „akciji“, „snizenju“ i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popust
Koliko puta ste prethodnih nedelja videli popust koji zapravo nije popust već samo precrtana cena. Sve više je takvih slučajva, a udruženja potrošača, kako smo se i uverili, sve više dobijaju fotografije „lažnih akcija i sniženja“.
Iako na prvi pogled deluje da je teč o tehničkom propustu prodavca, pojava toliko uzima maha da je se postavlja pitanje da li trgovci svesno računaju na to da potrošači opažaju samo da je „cena precrtana“ i da uopšte više ne obraćaju pažnju na broje, stare i nove cene.
Konkretno, ovoga puta potrošač nam je poslao fotografiju poznatog brenda gde je stara, precrtana cena, i nova, navodno snižena, zapravo jedna te ista I opet je u pitanju marketinški trik, piše Telegraf Biznis.
PROČITAJTE JOŠ:
SRPSKI STOMATOLOG NUDI NAGRADU OD 50.000 EVRA! građani ce biti BOGATO nagrađeni ukoliko KACE I DELE OVU VEST PO SVOJIM DRUSTVENIM MREZAMA
PAZNJA lanac LIDLOVIH PREVARA SE PROSIRIO PO CELOJ SRBIJI! FELJTON.rs je pokrenuo OZBIZLJNU AKCIJU;STOP LIDL! PREVARA..
– U pitanju je opet jedna vrsta obmane potrošača, pogrešno isticanje cena. Marketinski trik, jer trgovci znaju kako prosečan potrošač reaguje kada vidi da je proizvod na „akciji“, „snizenju“ i da u tom trenutku kada vidi akcijsku cenu retko kada skida prelepljenu cenu da vidi koliko je taj proizvod zaista na popustu – kaže Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.
Prema njegovim rečima, trgovci to odlično znaju i na psihološki način prodaju proizvod.
NE PROPUSTITE……
NOVI DOKAZI ISPLIVALI-DRAGAN DJURIC „ZA 4 GODINA NA SLOBODI“! NA PONOVNOM SUDJENJU KAZNA CE BITI 10 GODINA!
Izvršiteljka iz Novog Sada Jasna Brčkalović uzela 19 hiljada dinara na dug od 26 dinara! DRZAVO REAGUJ IZVUKLA SE!
– Takođe, trgovac je dužan da iskaže visinu snižene cene, tj. potrebno je da se vidi kolika je bila cena pre popusta – ističe nam on.
Slično je i kada je na proizvodu stara cena prelepljena novom, sniženom, pa na kasi naplate po staroj. Ili kada cena nije ista na rafu i katalogu.
Cene moraju da budu usklađene na rafu i na kasi, jasan je Dragić.
– Sve to je nepoštena trgovačka praksa i takav slučaj moze da se prijavi tržišnoj inspekciji. Takođe, potrošač ima pravo da zahteva da mu se proda proizvod po ceni koja je na rafu – kaže on.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara, piše Telegraf Biznis.
– Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu – piše u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.
POSTANITE NAS NOVINAR…
Ako imate informaciju koju treba da zna celokupna srpska javnost, ako imate bilo kakav problem, a policija ili bilo koji drzavni organ nece da vam pomogne, na pravom ste mestu! Ako imate fotografiju koju mora da vidi Srbija, ne gubite vreme! Pošaljite nam vest koju ćemo mi, ako za to ima potrebe, i dodatno proveriti. A potom čitajte u feljtonu ili na portalu feljton.rs.
Za naše najvrednije insajdere pripremili smo brojne poklone iznenađenja i vredne nagrade.
pisite nam
feljton.rs@gmail.com
Pratite nas na društvenim mrežama
https://www.instagram.com/feljton.rs/
https://www.facebook.com/feljton.rs
(FELJTON.rs/espreso)