DRUSTVO: FELJTON.rs
10.09.2023.
POTROŠAČI u Srbiji do kraja godine mogu da računaju da će u radnjama naći makar jedan artikal, iz 20 kategorija osnovnih proizvoda, koji će trgovci prodavati sa minimalnom, a u nekim slučajevima i bez – zarade. Posle nekoliko zemalja iz regiona i u Srbiji je zaživeo dogovor države sa maloprodajama. Ministar trgovine Tomislav Momirović za „Novosti“ pojašnjava kako je zamišljena akcija „Bolja cena“ i ko sve u njoj učestvuje.
- Imaćemo konstantnu akciju koja podrazumeva da će minimum jedan proizvod iz svake od ovih kategorija imati „Bolju cenu – cenu za narod“ – ističe Momirović. – Takođe, maloprodavci će moći, da u skladu sa politikom konkurencije, izaberu i više od jednog artikla unutar kategorije, kao i da akciji priključe i druge proizvode u skladu sa svojom poslovnom politikom.
Da li je dogovor sa trgovcima i proizvođačima vremenski ograničen? Dokle će važiti ovi cenovnici?
- U saradnji sa maloprodavcima na sastanku smo identifikovali 20 kategorija proizvoda kao kategorije u kojima postoji potreba da trgovci, a to očekujemo i od proizvođača i distributera, naprave dodatni napor kako bismo omogućili bolje cene za narod. U ovih 20 kategorija proizvoda od 12. septembra pa sve do 31. decembra 2023. godine imaćemo konstantnu akciju.
Za koliko su smanjene marže na ove proizvode?
- Trgovci će se u značajnoj meri odreći svojih marži, neki od njih će poslovati sa nula odsto zarade, a na nekim artiklima kako bi ih učinili dodatno povoljnim za građane, poslovaće i sa negativnom maržom. Tako će motivisati i proizvođače da se značajno uključe i podrže akciju.
Ko će kontrolisati da li se lanci pridržavaju dogovora ili on, ipak, nije obavezujući?
- Ovo je zajednička akcija i inicijativa i osnovni cilj Vlade je da zaštiti građane, dok je cilj kompanija da pomognu svoje potrošače. Kontrola će biti zajednička i efikasna. Želim da napomenem da će proizvodi u prodavnicama biti jasno označeni znakom „Bolja cena“ kako bi potrošačima bilo lakše da ih nađu na polici i kupe.
Koliki teret trpe proizvođači, a koliki trgovci?
- Svi ovde trpe, od države do trgovaca, ali je najvažnije da taj pritisak što manje osete građani. Vidimo da su najveće kompanije, trgovinski lanci, uzele učešće u ovoj važnoj akciji za naš narod. Svi su pokazali jednu zavidnu dozu odgovornosti i želju da ispunimo osnovni cilj akcije „Bolje cene“, a to je da cene ovih proizvoda budu najniže ili među dve najniže u toj kategoriji u Evropi. Ministarstvo će pratiti analitiku na nedeljnom nivou.
Da li će se menjati sniženi proizvodi?
- Zasada je akcija „Bolja cena“ pozicionirana na oko 20 kategorija proizvoda. Da li će se broj kategorija povećavati, ostaje da vidimo nakon protoka vremena i praćenja.
Da li postoji način da se trajno reši pitanje marži? Stručnjci upozoravaju da je ovo direktna posledica ukrupnjavanja lanaca i dogovaranja cena.
- Država je tu da stvori fer uslove na tržištu i mi smo u poslednjih deset godina uspeli da omogućimo da u trgovini imamo konstantan rast konkurencije, a upravo ta konkurencija može garantovati bolje cene za naše građane, za narod. Berlinski zid je pao pre skoro 40 godina i mi moramo da stvaramo modernu ekonomiju i društvo u kome raste standard. Populizam je najopasniji u ekonomiji.
Da li se zna ko u lancu snabdevanja kupi najveći „kajmak“?
- Veoma je teško to utvrditi u tržišnoj ekonomiji u koju su uključene stotine kompanija i na hiljade radnika. Naš zadatak je da građanima obezbedimo niže cene, da roditelji mogu svojoj deci da kupe proizvode koji im trebaju. Mi smo se u poslednjim nedeljama svim silama borili da ova akcija ugleda svetlost dana i da ljudima obezbedimo kvalitetniji život.
Da li se neko nije odazvao pozivu? Pre svega među proizvođačima?
- Zahvalan sam kompanijama „Delez Srbija“, „Merkator S“, DTL sa svim svojim članicama, LIDL Srbija, „Super Vero“, „Univereksport“, DIS, „Metro“, „Domaća trgovina – Aroma“, AMAN, GOMEKS. One zajedno imaju više od 80 odsto tržišnog učešća i sa njima smo zajedničkim naporima uspeli da za 20 izuzetno važnih proizvoda, koje koriste praktično sva domaćinstva u našoj zemlji omogućimo cene koje će biti značajno snižene. Ovde je reč o kompanijama koje su investirale više stotina miliona evra u našu zemlju i koje zapošljavaju desetine hiljada ljudi u Srbiji. Ove kompanije nikada nisu kasnile u izmirivanju svojih obaveza i drago mi je da smo zajedničkim naporom pokazali da je briga o svakom čoveku naš zajednički prioritet. Pozivam ovom prilikom sve trgovce i velike trgovačke lance i male radnje, da se pridruže ovoj akciji, a posebno pozivamo dobavljače da nam se priključe, kako bi broj kategorija koje su deo akcije rastao.
Zašto na spisku nisu neki skuplji proizvodi poput trapista, šunke, putera, junetine, voća…
- U ovom trenutku identifikovane su ove kategorije, a svi maloprodavci imaju mogućnost da u skladu sa svojom poslovnom politikom u akciju uključe i artikle iz drugih kategorija.
Kontrola je nezavisna
IŠČEKUJUĆI konačan dogovor države i trgovaca, pojedina udruženja potrošača su upozorila da je za pitanje marži u Srbiji od velikog značaja rad Komisije za zaštitu konkurencije. Pre svega, kontrola koncentracije na tržištu i kažnjavanje zloupotrebe dominanatnog položaja. – Ministarstvo trgovine nije nadležno za rad Komisije za zaštitu konkurencije, reč je o nezavisnom organu koga bira Narodna skupština – objašnjava Tomislav Momirović.
Izvor: ( FELJTON.rs/novosti.rs) Сандра Булатовић
„UBISTVO LOPOVA NA SALAJCI“. Sudija Nataša Vojnović na pola sudjenja proglasila: Predmet rešen: REŠENO PO ČL.250 ST.8 SUDSKOG POSLOVNIKA dana 06/06/2023
Raspisana poternica za ubistvo lopova u Novom Sadu! Nema veštačenja automatske puške – ideš u pritvor da ćutiš malo
SRPSKI STOMATOLOG NUDI NAGRADU OD 50.000 EVRA! opljackana STOMATOLOSKA OPREMA U VREDNOSTI OKO 200.000E, IMA OSUMNJICENIH..
FELJTON.rs U SRBIJI NEMAMO KONKURENCIJU! FELJTON.rs najcitanije novine u Srbiji..
Posaljite nam vase snimke u DM a mi cemo ih odmah objaviti anonimno.
Pošaljite nam vest, fotografiju ili snimak na feljton.rs@gmail.com
HIT VESTI……
Nastavak suđenja Novosađaninu jer je ubio provalnika u kući na Salajci! Tuzioc napravio kobnu gresku..
NE PROPUSTITE…
SLEDECA VEST…
….
SRPSKI STOMATOLOG NUDI NAGRADU OD 50.000 EVRA! građani ce biti BOGATO nagrađeni ukoliko KACE I DELE OVU VEST PO SVOJIM DRUSTVENIM MREZAMA
POSTANITE NAS NOVINAR…
Ako imate informaciju koju treba da zna celokupna srpska javnost, ako imate bilo kakav problem, a policija ili bilo koji drzavni organ nece da vam pomogne, na pravom ste mestu! Ako imate fotografiju koju mora da vidi Srbija, ne gubite vreme! Pošaljite nam vest koju ćemo mi, ako za to ima potrebe, i dodatno proveriti. A potom čitajte u feljtonu ili na portalu feljton.rs.
Za naše najvrednije insajdere pripremili smo brojne poklone iznenađenja i vredne nagrade.
pisite nam
feljton.rs@gmail.com
Pratite nas na društvenim mrežama
https://www.instagram.com/feljton.rs/
https://www.facebook.com/feljton.rs
(FELJTON.rs)
Ako smatrate da je na našem sajtu vaše autorsko pravo nečim prekršeno, molimo da o tome obavestite admina, navedete link ka spornom sadržaju, kao i dokaz da ste vi nosilac autorskog prava. Po dogovoru, ili ćemo sporni sadržaj ukloniti ili potpisati vas kao autora i navesti link ka originalu. feljton.rs@gmail.com
Svaka objavljena vest sa fotografijom, na FELJTON.rs je vec bila javna vest..
Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na našim komunikacijskim kanalima krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu feljton.rs@gmail.com Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim.
FELJTON.rs je prešao u novo vlasništvo od 1.1.2023. Novoj redakciji možete postavljati pitanja za vesti koje su nastale od 1.1 2023. Vesti koje su nastale pre 1.1 2023 biće obradjene i neke obrisane..
Stavovi izraženi u ovom tekstu autorovi su i ne odražavaju nužno uredničku politiku FELJTON.rs