Izvor: FELJTON.rs Objavljeno: 28. 10. 2025.
Valjevo, Obrazovanje/Društvo – NEZAPAMĆENI SKANDAL potresa Valjevsku gimnaziju, jednu od najstarijih i najuglednijih obrazovnih institucija u Srbiji! Tri uvažena profesora dobila su BRUTALAN OTKAZ i to TELEFONSKIM PUTEM od v.d. direktorke Mile I.! Ova arogantna i neprofesionalna odluka izazvala je TRENUTNI GNEV učenika, kolega i građana, koji su se masovno okupili ispred škole uzvikujući „IZIĐITE NAPOLJE!“ i zahtevajući pravdu.

(Foto Mickey Mystique, 29. jun 2014, licenca CC BY-SA 4.0)
Ovaj incident je KULMINACIJA DUBOKE KRIZE u školi, koja je započela uvođenjem PRINUDNE UPRAVE i sumnjom da je ista v.d. direktorka izvršila VERBALNO NASILJE NAD UČENICOM! Valjevska gimnazija je postala poprište bitke za dostojanstvo prosvetnih radnika i autonomiju obrazovanja!
Detaljnije Objašnjenje Pozadine Događaja: Sukob Sa Prinudnom Upravom
- Nečuven Potez: Tri profesora, čija se imena za sada drže u tajnosti, obavešteni su o prekidu radnog odnosa putem telefona, što je grubo kršenje profesionalne etike i zakonskih procedura. Profesori su potvrdili da su obavešteni telefonski, ali čekaju zvanično pismeno rešenje da bi dali medijske izjave i pokrenuli pravnu borbu.
- Hronologija Krize:
- Septembar: Školski odbor Valjevske gimnazije doneo je odluku o suspenziji v.d. direktorke Mile I. nakon izveštaja Tima za zaštitu od diskriminacije i nasilja.
- Optužba: Sumnja se da je v.d. direktorka počinila verbalno nasilje nad jednom učenicom.
- Oktobar: U školu je uvedena prinudna uprava, što je očigledno omogućilo v.d. direktorki da donosi radikalne odluke o otpuštanju.
Analiza Psiholoških/Socijalnih Motiva: Autokratija i Osveta
- Psihološki Motiv (Osveta i Demonstracija Moći): Motiv direktorke je, prema svemu sudeći, demonstracija apsolutne moći i politička ili lična osveta prema nastavnicima koji su se možda usprotivili njenom radu ili podržavali odluku o njenoj suspenziji. Otpuštanje preko telefona je najgora moguća forma poniženja, koja služi zastrašivanju preostalog kolektiva.
- Socijalni Motiv (Urušavanje Obrazovanja): Ovaj slučaj nije izolovan incident, već simbol urušavanja sistema obrazovanja pod pritiskom političkih uticaja i nedovoljne zaštite nastavničkog kadra. Prosvetni radnici, koji su stub društva, tretiraju se kao lako zamenjiva i potrošna roba.










https://feljton.rs/knjiga/knjiga.html?utm_source=popup
OPASNOST KNJIGE „SUDSKI KRIMINAL: GLAS IZ PRITVORA“
🔥 „Pet stotina pedeset dana pritvora i sedam godina suđenja. Sedam godina maltretiranja, laži i skrivanja dokaza i saučesnika. Mislili ste da sam vaša žrtva – a postao sam vaša noćna mora. Vi ste ološ u mantijama, pacovi u sudnicama, trgovci tuđim životima. Sad slušajte: ja sam kazna koju ste sami stvorili. Vaše vreme je završeno. Vaša imena smrde u knjizi koju ne možete da spalite. Ta knjiga je ‘Sudski kriminal: Glas iz pritvora’ – ekser u kovčeg korumpiranog pravosuđa Novog Sada.“ 🔥
Knjiga „Sudski kriminal: Glas iz pritvora“ je ocenjena kao „opasna“ ne zbog reči samih po sebi, već zbog posledica koje te reči mogu izazvati. Ona pogađa u srž sistema i otvara pitanje odgovornosti pojedinaca, autora i samog pravosuđa.
1. Ugroženi su imenovani akteri
Za razliku od mnogih dela o korupciji, ova knjiga imenuje konkretne osobe i iznosi direktne optužbe:
- Tužilac Vidak Daković – optužen da je svesno iznosio lažne tvrdnje i prikrivao dokaze.
- Sudije Vladimir Pecovski i Nataša Vojnović – označeni kao akteri teških krivičnih dela: zloupotreba službenog položaja, falsifikovanje isprava i uništavanje dokaza.
- Advokati, veštaci i ostali ucesnici u lopovluku i kriminalnim radnjama.
Javni Interes, Etička Dilema i Sudske Posledice (Radni Sporovi)
- Javni Interes (Odbrana Prosvete): Javni interes je kristalno jasan: zaštita kvaliteta i integriteta obrazovanja. Otpuštanje cenjenih profesora zbog navodnih političkih ili ličnih obračuna direktno šteti učenicima i uništava ugled škole.
- Etička Dilema: Etička dilema leži u pitanju dostojanstva prosvetnog radnika. Da li rukovodioci, koji su i sami pod sumnjom za nasilje, mogu koristiti svoju poziciju da vrše profesionalno nasilje nad kolegama? Reakcija učenika, koji su izašli da brane svoje profesore, predstavlja moralni kompas zajednice.
- Potencijalne Sudske Posledice: Otkazi uručeni telefonom, bez pismene dokumentacije i valjanog obrazloženja, gotovo sigurno predstavljaju nezakonit prestanak radnog odnosa. Profesori imaju snažan pravni osnov da pokrenu radne sporove pred nadležnim sudovima, tražeći poništenje odluke o otkazu i povratak na posao. Zbog očigledne povrede procedure, sudski ishod bi mogao biti visokorizičan za Valjevsku gimnaziju.
Dramaturgija i Uticaj na Zajednicu: Dok učenici u kolonama obilaze školu uzvikujući parole, Valjevo šalje poruku: Ne damo svoje profesore! Škola je postala arena u kojoj se bije bitka za budućnost prosvete u Srbiji.
Poziv na akciju: Pratite razvoj situacije u Valjevskoj gimnaziji, da li će se oglasiti Ministarstvo prosvete i kako će advokati otpuštenih profesora reagovati – ISKLJUČIVO na portalu FELJTON.rs.
✅ NAPOMENA:
Svi tekstovi objavljeni na portalu FELJTON.rs su autorsko delo i isključiva svojina redakcije i autora. Sadržaj objavljen na portalu FELJTON.rs može se slobodno preuzimati i objavljivati, uz obavezno navođenje izvora i postavljanje direktnog, aktivnog linka koji vodi ka originalnom tekstu na sajtu FELJTON.rs. U suprotnosti, primenjuju se dole navedene striktne mere zaštite autorskih prava. Zabranjeno je svako neovlašćeno kopiranje, preuzimanje i objavljivanje tekstova bez pismene saglasnosti redakcije. U skladu sa Zakonom o autorskim i srodnim pravima Republike Srbije, svako neovlašćeno korišćenje sadržaja portala podleže zakonskoj odgovornosti. Izuzetak su zvanične izjave, saopštenja i javni dokumenti, koji se mogu preuzimati uz obavezno navođenje izvora.
ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI:
Mišljenja izneta u komentarima, kolumnama i autorskim tekstovima su lični stavovi autora i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala FELJTON.rs. Portal FELJTON.rs ne preuzima odgovornost za sadržaj komentara posetilaca. Za sve sporove nadležan je Sud u Novom Sadu.













Leave a Reply