Izvor: FELJTON.rs Objavljeno: 25. 10. 2025.
Subotica/Beograd, Kultura/In Memoriam – Srpsko glumište pretrpelo je nenadoknadiv gubitak! U 68. godini preminuo je proslavljeni glumac Nebojša Čolić, koga će široka publika pamtiti po kultnoj ulozi u komičnom šou „Kursadžije“, ali i po dubokim dramskim ostvarenjima u pozorištu. Vest o smrti kolege objavilo je Narodno pozorište u Subotici, gde je Čolić N. završio svoj profesionalni put. Čolić N. je bio jedinstvena pojava na sceni, glumac koji je savršeno balansirao između urnebesne komedije i teške drame. Njegov odlazak otvara crnu rupu u srcu srpskog teatra.

Foto: Printskrin jutjub
Detaljno Objašnjenje Pozadine Događaja: Glumački Put Od Sarajeva Do Subotice
Glumački opus Nebojše Čolića svedoči o posvećenosti umetnosti u turbulentnim vremenima.
- Počeci i Prvi Angažmani: Nebojša Čolić rođen je 1957. godine u Sarajevu. Svoje zanatsko znanje stekao je u dramskom studiju u klasi legendarnog profesora Rejhana Demirdžića.
- Užice i Subotica: Prvi profesionalni koraci vezuju ga za Narodno pozorište u Užicu 1980. godine, da bi od 1984/1985. sezone postao ključni član ansambla Drame na srpskom jeziku u Narodnom pozorištu u Subotici.
- KPGT i Samostalna Karijera: Od 1993. godine delovao je i kao član avangardnog pozorišta KPGT u Beogradu, a od 1997. godine radio je kao samostalni umetnik. U penziju je otišao upravo iz Subotičkog pozorišta, ostavivši iza sebe brojne zapažene uloge.
- Široka Popularnost: Široka publika ga je zavolela zbog uloge u izuzetno popularnom komičnom šou programu „Kursadžije“, kao i po epizodnoj ulozi u seriji „Selo gori, a baba se češlja“. Njegova komična energija bila je neponovljiva.
Analiza Psiholoških/Socijalnih Motiva: Umetnik u Službi Publike
- Psihološki Motiv (Transcendencija Kroz Smeh): Glumci poput Nebojše Čolića, koji su se uspešno kretali između teške drame i lake komedije, poseduju izuzetnu sposobnost psihološke empatije. Sposobnost da istovremeno izazove duboku tugu i razorni smeh kod publike je glumački dar koji ispunjava snažan socijalni motiv – oslobađanje publike od svakodnevnog stresa.
- Socijalni Motiv (Popularna Kultura i Nasleđe): Njegov rad u „Kursadžijama“ je klasičan primer popularne kulture. Iako često kritikovan zbog stila, ovaj format je dosegao milionsku publiku i postao deo kolektivne memorije. Njegova smrt je trenutak kada se shvata da je njegov rad, bez obzira na žanr, bio važan deo socijalnog i kulturnog tkiva.
Javni Interes, Etička Dilema i Pravne Posledice
- Javni Interes (Očuvanje Kulturnog Nasleđa): Javni interes je u odavanju počasti umetnicima koji su decenijama posvetili svoj život sceni. Njegov profesionalni put, od provincijskih do beogradskih scena, simbol je borbe za opstanak teatra u Srbiji.
- Etička Dilema (Vrednovanje Umetnosti): Smrt umetnika često otvara etičku dilemu o tome kako društvo vrednuje glumu. Da li se glumac koji je ostvario kultne uloge u popularnim formatima manje ceni od onih koji su isključivo u „visokoj“ umetnosti? Odgovor je, kroz masovno žaljenje, jasan: Umetnost je u publici.
- Pravne Posledice: U ovom slučaju, jedine posledice odnose se na gubitak autorskih prava – iako se ime Nebojše Čolića sada slobodno koristi (zbog javnog interesa i smrti), njegova ostavština ostaje trajna.
Perspektiva Scene i Zajednice: Kolege iz Subotičkog pozorišta i glumačke zajednice izrazili su duboko žaljenje. On ostaje upamćen kao majstor svog zanata, čiji će glas i lik zauvek živeti kroz televiziju i anegdote sa pozorišnih dasaka.
Poziv na akciju: Detalje o vremenu i mestu sahrane, kao i osvrte kolega na bogatu karijeru Nebojše Čolića, pratite ISKLJUČIVO na portalu FELJTON.rs.
✅ NAPOMENA:
Svi tekstovi objavljeni na portalu FELJTON.rs su autorsko delo i isključiva svojina redakcije i autora. Sadržaj objavljen na portalu FELJTON.rs može se slobodno preuzimati i objavljivati, uz obavezno navođenje izvora i postavljanje direktnog, aktivnog linka koji vodi ka originalnom tekstu na sajtu FELJTON.rs. U suprotnosti, primenjuju se dole navedene striktne mere zaštite autorskih prava. Zabranjeno je svako neovlašćeno kopiranje, preuzimanje i objavljivanje tekstova bez pismene saglasnosti redakcije. U skladu sa Zakonom o autorskim i srodnim pravima Republike Srbije, svako neovlašćeno korišćenje sadržaja portala podleže zakonskoj odgovornosti. Izuzetak su zvanične izjave, saopštenja i javni dokumenti, koji se mogu preuzimati uz obavezno navođenje izvora.
ODRICANJE OD ODGOVORNOSTI:
Mišljenja izneta u komentarima, kolumnama i autorskim tekstovima su lični stavovi autora i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala FELJTON.rs. Portal FELJTON.rs ne preuzima odgovornost za sadržaj komentara posetilaca. Za sve sporove nadležan je Sud u Novom Sadu.










https://feljton.rs/knjiga/knjiga.html?utm_source=popup
OPASNOST KNJIGE „SUDSKI KRIMINAL: GLAS IZ PRITVORA“
🔥 „Pet stotina pedeset dana pritvora i sedam godina suđenja. Sedam godina maltretiranja, laži i skrivanja dokaza i saučesnika. Mislili ste da sam vaša žrtva – a postao sam vaša noćna mora. Vi ste ološ u mantijama, pacovi u sudnicama, trgovci tuđim životima. Sad slušajte: ja sam kazna koju ste sami stvorili. Vaše vreme je završeno. Vaša imena smrde u knjizi koju ne možete da spalite. Ta knjiga je ‘Sudski kriminal: Glas iz pritvora’ – ekser u kovčeg korumpiranog pravosuđa Novog Sada.“ 🔥
Knjiga „Sudski kriminal: Glas iz pritvora“ je ocenjena kao „opasna“ ne zbog reči samih po sebi, već zbog posledica koje te reči mogu izazvati. Ona pogađa u srž sistema i otvara pitanje odgovornosti pojedinaca, autora i samog pravosuđa.
1. Ugroženi su imenovani akteri
Za razliku od mnogih dela o korupciji, ova knjiga imenuje konkretne osobe i iznosi direktne optužbe:
- Tužilac Vidak Daković – optužen da je svesno iznosio lažne tvrdnje i prikrivao dokaze.
- Sudije Vladimir Pecovski i Nataša Vojnović – označeni kao akteri teških krivičnih dela: zloupotreba službenog položaja, falsifikovanje isprava i uništavanje dokaza.
- Advokati, veštaci i ostali ucesnici u lopovluku i kriminalnim radnjama.














Leave a Reply