Izvor: FELJTON.rs Objavljeno: 17.07.2025.
Beograd, 18. jul 2025. – Srpsku javnost uzburkalo je navodno istraživanje javnog mnjenja agencije „Sprint insajt“, koje pokazuje da bi studentska lista imala veću podršku građana od liste predvođene predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem na eventualnim vanrednim parlamentarnim izborima. Međutim, detaljnom istragom Euronews-a Srbija, otkriveni su alarmantni podaci koji dovode u pitanje kredibilitet celog „istraživanja“ i upućuju na veliku prevaru.

FOTO> N1/Screenshot
Sedište agencije – stambena zgrada bez tragova firme
Agencija „Sprint insajt“, čiji je direktor i jedini zaposleni Dušan Milenković, registrovana je na adresi Cvijićeva 55/11 u Beogradu. Međutim, ekipa Euronews-a je na toj adresi zatekla običnu stambenu zgradu sa 12 stanova. Nema ni traga kancelariji, table, ili bilo kakvog obeležja koje bi ukazivalo na prisustvo ozbiljne agencije za istraživanje. Pokušaji novinara da dođu do informacija putem interfona bili su bezuspešni – ženski glas je odbio da govori o firmi Dušana Milenkovića. Jedino što je uočljivo u ulazu je reklama za advokatsku kancelariju, dok drugih firmi nema. Stanari su takođe bili zagonetni, tvrdeći da „ništa ne znaju“ ili da „ne žele da govore“.
Fiktivna fondacija kao naručilac „istraživanja“
Dodatnu sumnju unosi i naručilac spornog istraživanja – fondacija „Better future for Serbia“. Detaljnom proverom utvrđeno je da ova fondacija nema zvaničan sajt i što je najvažnije, nije registrovana u Agenciji za privredne registre Srbije (APR). Postavlja se logično pitanje: kako je neregistrovana fondacija mogla da naruči i finansira ovako obimno istraživanje javnog mnjenja?
Neverovatna metodologija: Jedan zaposleni, 1.500 ispitanika, 12 dana?
„Istraživanje“ agencije „Sprint insajt“ navodno je sprovedeno metodom „lice u lice“ sa čak 1.500 ispitanika, i to u rekordnih 12 dana. S obzirom na to da agencija ima samo jednog zaposlenog – direktora Dušana Milenkovića – ovakav obim posla deluje potpuno neverovatno i fizički neizvodljivo. Standardna praksa za ovako veliko istraživanje zahteva tim anketara, logistiku i značajne resurse, što je u ovom slučaju očigledno izostalo.
Sumnjiva registracija domena
Pored sumnjivog sedišta firme, domen na kojem se nalazi sajt agencije „Sprint insajt“ registrovan je na adresi Vodovodska 76 na Čukarici. Ni na toj lokaciji ekipa Euronews-a nije naišla na saradnju. Kuća je bila zatvorena, a pozivi bez odgovora. Zaposleni u obližnjem restoranu takođe su tvrdili da „ne znaju o čemu se radi“.
Posledice i obrazloženje: Zašto je ova afera opasna?
Afera „Rejting“ predstavlja ozbiljnu pretnju po integritet javnog informisanja i poverenje građana u medije i institucije. Evo zašto:
- Obmana javnosti i manipulacija: Objavljivanje lažnih istraživanja javnog mnjenja ima za cilj direktno obmanjivanje građana. Predstavljanjem fiktivnih rezultata, stvara se lažna slika o raspoloženju biračkog tela, što može uticati na percepciju političke snage određenih aktera i zbunjivati javnost pred potencijalne izbore. Ovakve manipulacije potkopavaju demokratske procese.
- Podrivanje poverenja u istraživačke agencije: Kada se otkrije da su agencije fiktivne i da objavljuju lažne podatke, to baca senku na sve legitimne istraživačke kuće. Građani gube poverenje u metodologiju, profesionalnost i etičnost istraživanja, što otežava objektivno informisanje.
- Politička zloupotreba: Postojanje „fantomske“ fondacije i agencije, koje navodno finansiraju i sprovode istraživanja sa političkim implikacijama, otvara pitanje ko stoji iza svega i sa kojim ciljem. Ovakvi potezi mogu biti pokušaj diskreditacije političkih protivnika ili veštačkog stvaranja podrške za određene političke opcije.
- Ugrozavanje medijskog integriteta: Mediji koji prenesu ovakva lažna istraživanja, bez prethodne provere kredibiliteta izvora, rizikuju svoj ugled i objektivnost. Odgovornost medija je da proveravaju sve informacije, posebno kada je reč o podacima koji mogu imati značajan uticaj na javno mnjenje. U ovom slučaju, Euronews Srbija je pokazao primer novinarske odgovornosti detaljnom proverom.
- Pravne implikacije: Fiktivna registracija firmi i fondacija, kao i lažno predstavljanje podataka, otvara mogućnost za pravne posledice, uključujući prevare i zloupotrebe. Nadležne institucije, poput Agencije za privredne registre i tužilaštva, trebalo bi da istraže ovaj slučaj do kraja.
Ova afera jasno pokazuje potrebu za većom transparentnošću u radu agencija za istraživanje javnog mnjenja i fondacija, kao i za rigoroznijim mehanizmima provere od strane medija i regulatornih tela. U suprotnom, javni prostor će biti sve više zagađen dezinformacijama i manipulacijama.
Šta mislite, da li ovakve „fantomski“ kreirane afere mogu dugoročno uticati na poverenje građana u izborne procese?
Izvor: Feljton.rs
/Telegram/
https://feljton.rs/category/nuzna-odbrana
Slučaj ubistva Predraga Kostića, sa ovim novim, eksplozivnim detaljima. On otvara pitanja o transparentnosti sudstva, pravu na odbranu, i integritetu samog procesa pravde u Srbiji.
Novi Sad: Provalnik Predrag Kostić razbio staklo i provukao se kroz vrata i osam puta nožem izbo vlasnika kuće. Sudija Vladimir Pecovski drži vlasnika u pritvoru godinu ipo
POSTANITE NAS NOVINAR…


Ako imate informaciju koju treba da zna celokupna srpska javnost, ako imate bilo kakav problem, a policija ili bilo koji drzavni organ nece da vam pomogne, na pravom ste mestu! Ako imate fotografiju koju mora da vidi Srbija, ne gubite vreme! Pošaljite nam vest koju ćemo mi, ako za to ima potrebe, i dodatno proveriti. A potom čitajte u feljtonu ili na portalu feljton.rs.
Za naše najvrednije insajdere pripremili smo brojne poklone iznenađenja i vredne nagrade.
pisite nam
feljton.rs@gmail.com
Pratite nas na društvenim mrežama
https://www.instagram.com/feljton.rs
https://www.facebook.com/feljton.rs

Ako smatrate da je na našem sajtu vaše autorsko pravo nečim prekršeno, molimo da o tome obavestite admina, navedete link ka spornom sadržaju, kao i dokaz da ste vi nosilac autorskog prava. Po dogovoru, ili ćemo sporni sadržaj ukloniti ili potpisati vas kao autora i navesti link ka originalu. feljton.rs@gmail.com
Svaka objavljena vest sa fotografijom, na FELJTON.rs je vec bila javna vest..
Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na našim komunikacijskim kanalima krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu feljton.rs@gmail.com Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim.
FELJTON.rs je prešao u novo vlasništvo od 18.6.2025. Novoj redakciji možete postavljati pitanja za vesti koje su nastale od 18.6 2025. Vesti koje su nastale pre 18.6 2025 biće obradjene i neke obrisane..
Stavovi izraženi u ovom tekstu autorovi su i ne odražavaju nužno uredničku politiku FELJTON.rs
Leave a Reply